5 Ekim 2021 Salı

Logh Oav Vs. Logh New Thesis

Yoshiki Tanaka, 1982'den 1989'a kadar yayınlanan on ciltlik orijinal uzay opera romanı Ginga Eiyuu Densetsu ve yan hikayeleri  15 milyon kopya sattı. 1988'de yılın en iyi roman ödülü olan Seiun'u kazandı. Ardından aynı yıl Oav olarak yayınlanmaya başlanan animenin ilk sezonu ekrana taşındı. Yazarın kitapları VIZ Media tarafından Mart 2016 ile Kasım 2019 arasında İngilizce olarak yayımladı. Her anime sever için illaki yolun başlangıcı vardır. Öyle ki sizin hayatınıza anime kavramını yerleştirmiş ve hangi yapım gelirse gelsin en iyiler listenizde değişmeden 1 numaranız olarak kalmıştır. Zaman geçip de yeni versiyonları da yapılsa sizin  için eskisinin yerini tutmaz. İşte Logh Oav serisi de her daim benim için böyle güzide bir yapım oldu. Yeni versiyonunun geleceğini duyduğumda aslında çok da sevinmiş, günümüz teknolojisiyle göz alıcı görsel bir şölen sunacağı beklentisine girip geri sayımı sabırsızlıkla beklemiştim. 12 bölümlük yeni bir seri ile uzun bir aranın ardından ekranlara dönen LOGH hikayenin yazarı Yoshiki Tanaka'nın 10 ciltlik romanının ilk cildini kapsıyor. Zamanın nasılda akıp gittiğini fark etmemişim doğrusu. Yeni yapım nete düşeli haftalar olmuş. Sıkı takipçileri sayesinde İngilizcesi eklenip nete konmuş. Hatta Oav ve Gaiden serisini çeviren Ecthelion Türkçeye çevirniş. (Umarım devam eder.) 

Ancak dış mekan, uzay, gemi, gezegen tasarımları gibi yüksek CGI kalitesinde gözlere harika bir seyir ziyafeti sunsa da özellikle seslendirme kadrosu ve karakter çizimlerindeki gözle görülür değişikler, sevdiğim kimi ana karakterlerin tasarımın çirkinliğinin yarattığı hayal kırıklığıyla hevesim kursağımda kaldı. Aşina olduğumuz yüzler gitmiş de yerine başka birşeyler koymuş gibi. Nerede o zarif çizgiler? Yang için pek bir şikayetim yok. Hatta Schencopp ya da Reuental gibi yan karakterler gayet güzel ve karizmatik görünüyor. Peki o Reinhard ve Kricheis nedir öyle? Hiç sevmedim. Yapımcının bu ikisine ne garezi vardı? Çıkış noktasının Katsumi Michihara değil de yeni bir manga çizeri Ryu Fujisaki'den geldiğini keşfedince memnuniyetsizliğim kat be kat arttı zaten! (Özellikle çocukluk ve gençlik dönemine ait çizimlerden yola çıkarak bu yorumu yapıyorum) Hatta bu denli çirkin ve kötü bir manga çizimi ile seriyi kıyasladığımda Remake anime bir nebze daha iyi yapılmış! Genel itibariyle ise heba edildiği iddiasındayım. Sanırım manga çizeri Özgür Gezegenler Birliğini daha çok sevdiği için İmparatorluk karakterlerini bu denli itici çizmiş! Keşke ayrım yapmasaymış! Oysa Violet Evergarden'ın sahip olduğu ince ve zarif çizimleri görebilirdik mesela.Yoshiki Tanak buna neden göz yummuş o da ayrı mesele. Bu mangaka berbat bir seçim olmuş maalsef!

Violette Evergarden (Tv Serisi)

2. sezon Kale Kaleye Karşıbölümlerini izlerken fark ettim de Oav'ın yan karakter seslendirmesi de yenisi ile kıyasladığımda fazlasıyla acemice ve kulak tırmalayıcı geldi. Ancak yeni seriye göz atıp sonrasında eski Oav serinin ilk iki sezonunu izlediğimde bir parça hainlik etmiş gibi hissederken -Yeni Tez'deki açık ara görsel kalite unsuru- ilkini rafa kaldırabilir diye de düşünmeden edemedim. Yeni nesil anime izleyicisinin anime üstadı kesilip ilk versiyon Oav hakkında yazıp çizdiklerini gördükten sonra. (Neymiş efendim abartılmışmış, çok şişirilmiş ve. muhabbeti de ayrı. Neredeyse yeni çıkan her seriye bakıyorum. Biz de sizin ayılıp bayıldığınız Jujitsu Kaisen, Demon Slayer gibi yeni serileri beğenmiyoruz ne yapalım yani!)

Logh New Theisis (Remake) &  Logh Oav

Seriyi izleme nedenlerimden biri özellikle kitapların ülkemizde çevrilme ihtimalinin bulunmayışı ve günümüzde Remake'lerin genelde orijinale bağlı kalınarak yapılması. Dolayısıyla Oav'da atlanmış olabilecek ayrıntıları kaçırmak istemiyorum. Bununla birlikte eskiden serilere orijinal hikayeden bağımsız bölümler de eklenirdi mesela? Logh'da böyle yapılıp yapımadığı hakkında hiçbir fikrim yok. Remake'de işlenmeyen bölümler belki de bunlardı. (Magdalena gibi bir karakter kitapta yer almıyor mesela) Yeni yapım eninde sonunda bir remake olunca anlatacak pek yeni bir şey de olmuyor. Elbette ufak tefek ayrıntılar yok değil. Örneğin diğer seride yaşamına daha az değinilen Yang'ın taktik dehası olma yolunda ilk adımları atışı ve nasıl ön plana çıktığı, Schencopp'un çocukluğuna gidip ailesinin bir soylunun tuzağına düşünce tüm varlığını kaybederek Özgür Gezegenler Federsayonu'na ilticası ya da Julian'ın ilk kez eve gelişi, pek de sözedilmeyen kişiliği, başarılı bir liseli oluşu vs. Bu arada Julian'ın yeni halini açık ara sevdiğimi eklemeliyim. Diğer yapımda sesi de dahil her hali gıcık olunasıydı.

Logh Oav

Oav serisi 4 sezon 110 gibi devasa bir bölüm sayısına sahip. Yeni Tez'de ilk kısım 12,  ikinci kısım yine 12 bölümden oluşuyor ve Oav'ın ilk sezonunu anlatan 26 bölüme karşılık geliyor. Bu durumda Remake'in de toplam en az 96 bölüm olacağını düşünebiliriz. 3. sezonla birlikte 12'şer bölüm olsa da 3 partlık sinemalar olarak sınıflandırılmaya başladı. Orijinal Oav'ın 2. sezonuna denk geliyor. Remake'in görselliğini kesinlikle beğendiğimi söylemeliyim. Savaş sahneleri, grafikler vs hayran olunası. Bolca CGI arıyorsanız sizin de gözleriniz bayram edecek. Görsel kalitesi ve elbette bilmediğimiz ayrıntılar vermesi nedeniyle izlemeyi sürdürüyorum. 
 
Bölümleri karşılaştırarak özetlemek gibi bir sürece de girdim. Ancak her nasıl olduysa bloggerdaki tüm resim arşivimi sildiğim için şu ara özetlerdeki görselleri yeniden ekliyorum. Çoğunu yedeklememiştim. Extra bir sürü iş açtı bu durum başıma. Bu yüzden dönüp Oav'a yeniden bakmam da gerekiyor. Toparlamak ne kadar zaman alacak bilemiyorum.



1 yorum:

  1. guzel yazmissiniz. ben karakter çizimlerine dikkat etmemiştim ama karakterlerin daha generik olduğu doğru. her ne kadar orijinali eski kalsa da, oradaki savaş sahnelerinin de kendine özel bir stili vardı. genel olarak hikayeyi daha toparlamışlar, zorunlu olarak karakter sayısını da azaltmışlar. ben remake'leri orijinali ile cok karşılaştırmamaya calışıyorum, çünkü her türlü hayal kırıklığı oluyor.

    YanıtlaSil